9 طرق وقواعد تقييم الملتحقين بالبرنامج:
9- Students Assessment Methods:
| م | الوسيلة | مخرجات التعلم المستهدفة | 
| 1 | Written examination 
 | To assess knowledge & understanding & intellectual skills: 2.a.1.→ 2.a.24, 2.b.1. → 2.b.10. | 
| 2 | Oral examination | To assess knowledge and understanding, intellectual skills & General & transferable skills .a.1.→ 2.a.24, 2.b.1. → 2.b.10, 2.d.1. → 2.d.15. | 
| 3 | Practical | To assess knowledge& understanding, intellectual skills, Practical & professional skills& General & transferable skills 2.a.1.→ 2.a.24, 2.b.1. → 2.b.10, 2.d.1. → 2.d.15. 2.c.1-2.c.15. | 
| 4 | Thesis discussion | 2.a.17, 2.a.18 2.b.1, 2.b.3, 2.b.7 2.d.1- 2.d.5 | 
First part
| المقرر | الاختبار | الـــدرجة | إجمالي | |||
| تحريري | شفهي | عملي | إكلينيكي | |||
| التشريح الادمي 
 , الفسيولوجي 
 , الباثولوجي | اختبارتحريري مدته ثلاث ساعات + اختبار شفهي | 100 
 
 100 
 
 100 | 100 
 100 
 100 | 
 
 
 
 | 
 | 
 | 
| 200 | ||||||
| 200 | ||||||
| 200 | ||||||
| 
 | ||||||
| إجمالي الدرجة | 600 | |||||
Second part
| المقرر | الاختبار | الـــدرجة | إجمالي | |||
| تحريري | شفهي | إكلينيكي | عملي | |||
| جراحة المخ والأعصاب 
 
 
 
 
 
 | أختبار تحريري – ورقة أولي أختبار تحريري – ورقة تانبة أختبار تحريري – حالة | 500 500 200 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| أختبار أكلينيكي – حالة كبري 
 أختبار أكلينيكي – حالة صغريي 
 أختبار شفوي _ عمليات و تشريح 
 أختبار شفوي – باثولوجي و أشعات 
 | 
 | 
 
 300 300 | 400 200 
 
 
 | 
 | 
 | |
| إجمالي الدرجة | 2400 | |||||
Third part: Thesis discussion: pass or fail according to committee decision.
ـ 10 طرق تقويم البرنامج:
10- Evaluation of Program:
| Evaluator | Tools | sample | 
| Internal evaluator (s) مقييم داخلى | Report | 1-2 Report | 
| External Evaluator (s) مقييم خارجى | Report | 1-2 Report | 
| Senior student (s)طلاب السنة النهائية | Interview, questionnaires | all | 
| Alumni الخريجون | Interview, questionnaires | Not less than 50% from the last 3 years | 
| Stakeholder (s) أصحاب العمل | Interview, questionnaires | Representative samples from all sectors | 
11: استراتيجيات التعليم و التعلم علي مستوي البرنامج:
- 1. استراتيجية التعلم النشط. Active learning
- 2. استراتيجية التعليم المبنى على النتائج. Outcome-based learning
- 3. استراتيجية التعليم المبنى على حل المشكلات. Problem-based learning
المسئول عن البرنامج : أ.د . ناصر مسعد سيد أحمد التوقيع ناصر مسعد سيد أحمد
التاريخ : سبتمبر, 2013
Program Coordinator:
Name: Prof Dr Nasser Mosad Sayed Ahmed Signature: Date: September, 2013
